Adatszivárgás Svájc legnagyobb telekommunikációs szolgáltatójánál

A Swisscom bejelentette, hogy egy rutin ellenőrzés során tudomásukra jutott, hogy adatok szivárogtak ki a cégtől, közel 800 000 felhasználót érintően, ami összehasonlításképp a teljes svájci népesség közel 10 %-át jelenti. A cég a felfedezést követően maga jelentette az incidenst az illetékes svájci hatóságnak (FDPIC), valamint közleményben tájékoztatta a nyilvánosságot. Eszerint a kivizsgálás során megállapításra került, hogy a támadók 2017 őszén egy üzleti partner azonosítói segítségével szereztek jogosulatlan hozzáférést a vállalat adataihoz. A legtöbb kompromittálódott adat mobil szolgáltatás előfizetésekhez kapcsolódik, köztük olyanok, mint az ügyfelek neve, címe, telefonszámai és születési ideje. A cég azzal védekezik, hogy a hatályos adatvédelmi jogszabályok értelmében ezek nem számítanak érzékeny információnak, illetve, hogy más forrásból (például üzletszerzési listák) is hozzáférhetőek. Védekező intézkedésként szigorították a partner szervezetek hozzáféréseit, még idén bevezetik számukra a kétfaktoros hitelesítést, illetve letiltották azokat a lekérdezéseket, amelyek a teljes ügyfélkörre irányulnak.